måndag 25 februari 2008

2008-02-24, Big Ben, sthlm

I helgen var jag på tillfälligt besök i storstaden och passade på att uppträda på Big Ben. Fullt i lokalen och verkligen en publik som kommit dit för att se stand-up. Detta en söndag dan före löning. Roligt att även träffa en hel del stå-upp kollegor som varit på MACK och LUCK.

Jag hade främst tänkt testa samma som i onsdags på LUCK, men fick lite ökad scentid och körde även lite gamla kort. Jag testade att öppna utan att introducera mig som smålänning och ekonom. Det funkar på ställen där folk sett mig innan, men annars tror jag inte att jag sätter min scenpersonlighet fullt så bra då. Alternativt att jag måste bli presenterad som smålänning och ekonom.

Fikarutinen och snack om kids sitter där den ska, och blir ännu bättre när puliken vävs in, men skämt om danskar känns kanske inte så angeläget i Stockholm. Jag kände mig lite stressad och jag hade inte samma flyt som i onsdags. Godkänt, men jag kan mycket bättre. En erfarenhet rikare. I detta yrke blir man aldrig fullärd.

Inga kommentarer: