söndag 10 januari 2010

2010-01-10, Wisecracker's, Fagans, Malmö

Igår var jag och uppträdde på Wisecracker’s säsongspremiär på Fagans i Malmö. Det var smockat med gäster när jag kom ned i den mysiga källarlokalen en kvart före showtime. Det var cirka 150 personer i publiken.

Jag körde en ”åtta” som första komiker i den tredje akten. Ja du läste rätt, tredje akten, precis som i hockey. Varje akt var ca 25-30 min lång, så kvällen blev inte längre, utan hade fler och kortare pauser.

Jag var förvånansvärt lugn och inte alls nervös, trots att det var tre veckor sen jag uppträdde sist. Jag inledde med att skoja lite om att de som satt längst fram på golvet kanske förvirrat sig och skulle till någon demonstration i Köpenhamn. Tog in lokalen och folk skrattade. Sen körde jag mitt öppningsskämt om smålänningar på semester och jag fick mycket bra respons. Bättre än vad jag har fått när jag kört detta skämt på svenska. Kanske skriver jag vissa skämt på engelska? Sen körde jag mest gamla säkra kort. Faste ett nytt om Malmö och det funkade bra. Sen blev det lite publiksnack förstås med en tjej från California. Hon såg ut att snacka med sin kompis när jag körde ett skämt där jag säger 2 liter mjölk fast på engelska då. Men hon fattade kanske inte för att jag sa liter istället för gallon. Jag tycker det flöt på bra och väl i klass med sist på Fagans.

Det blev en mycket trevlig kväll och rakt igenom var det bra prestationer av kvällens komiker. Vi fick se och höra en avancerad häcklare åxå, men Marcus Johansson satte henne på plats snyggt en handfull gånger till publikens stora förtjusning . Till slut tröttnade hon.

Inga kommentarer: