torsdag 30 september 2010

2010-09-29, Dockan Comedy, En nypa salt, Malmö

I går var det så äntligen höstpremiär på Dockan Comedy. Tyvärr var det bara ett tjugotal personer i publiken. Men de som kom bjöds på en rolig kväll.

Jag var konferencier och fick jobba på att få fram publiken närmre scenen. Det var med blandad framgång. Det krävdes muta i form av en flasköl modell större för att fram ett yngre par. Som dock flyttade tillbaka till baren i paus. Jag hade behövt en hel back öl bakom scenen sa jag från scen och det blev skratt. Jag inledde med lite höstspaningar och främst om desperata kontaktannonser. Det var lite avvaktande i publiken, men de hade både skrattat och applåderat när jag släppte på första komikern Staffan Nordqvist. Han fick jobba, men gjorde det bra. Sen Björn Tennfors som testade lite nytt. Första akten avslutades i 180 knyck utan blåskontroll av Tomas Högblom, som var kvällens publikfavorit.

Andra akten inleddes med Nicklas Perslow som gav självaste konferencieren en känga och fick skratt. Sen Danial Ali Akbari följt av Sven Nilsson. Kvällen knöts ihop av Joe Eagan som bjöd på roligt publiksnack.

Nästa vecka är vi tillbaka med ett gäng nya komiker. Välkomna då.


Bild ovan: Glada komiker i form av Staffan Nordqvist (till vänster) och Joe Eagan

Inga kommentarer: