onsdag 15 december 2010

2010-12-14, ÖPWC, Malmö

Redovisnings- och revisionsföretag Öhrlings Pricewater house coopers hade igår mingelträff för sitt Nätverk 80. Ekonomer och jurister födda på 80-talet kom dirket från jobbet för att nätverka och träffa likasinnade på Malmökontoret. Det bjöds på glögg, lussekatter och pepparkakor.

Till den andra glöggen underhöll jag med stand-up comedy. De flesta kände inte varandra och inledningsvis var det aningen reserverat på sina håll. Det fanns exempelvis inte en enda som jobbade med redovisning i lokalen när jag frågade. Publiken lyssnade och var artig, men jag fick slita för att få igång dem och jag tycker jag gjorde det bra. Fler och fler sänkte garden. En tjej från PWC som var revisor och en kille som jobbade på en dansk bank bjöd på sig själva och det blev flera riktigt roligt publiksnack. Jag testade några återkopplingar som jag aldrig kört förut och de gick hem. Efteråt avtackades jag med en flaska skumpa. Tack till Hanna och Malin för ett trevligt bemötande.

Inga kommentarer: