onsdag 11 maj 2011

2011-05-10, SNACK, Hässleholm




Igår var jag på SNACK i Hässleholm som hade sin säsongsavslutning, där Lasse Karlsson var huvudnummer. Det var ganska fullsatt i publiken, kanske 70-80 personer. Jag räknade aldrig.

Tutti Blixt var kvällens konferencier och gjorde en bra insats och fick upp en bra stämning i lokalen. I första akten körde hela sju (7) stycken komiker. Det märktes direkt att publiken var på hugget, då Anders Löfberg som första komiker fick bra repsons. De var där för att ha roligt och det märktes. Jag såg glimtar av första aktens komiker, då jag gick utanför och fokuserade på mitt gig. Det hördes mycket höga skratt och applåder rakt igenom. Det bådade gott. Jag avslutade första akten och inledde med att skämta med ett stort gäng från en tandläkarmottagning. Jag hade en hel del branschspecifika skämt som satt som en smäck. Sen en del skämt om ålder. Någon sa att jag var elak, men allt var med glimten i ögat. Tycker jag hade OK flyt, men kände mig ändå inte helt nöjd. Jag tror det var över en månad sen jag körde ett vanligt gig och inte var konferencier. Jag tror det blev en ”tia” mot utlovade ”tolva”, men det gjorde inget då första akten ändå blev ca 70 minuter, dock utan att kännas lång för den var riktigt bra. Men det var ju fler som skulle uppträda efter pausen. I andra akten inledde säkra Biggan Lowén och sen blev det en bra avslutning av Lasse Karlsson. Efteråt blev det gruppfoto och flera tackade oss för en kanonkväll. Sen sen hemfärd till Lomma. Övriga på scen denna afton, Joakim Andersson, Pia Goldschmidt, Pierre Mathisson, Mats Andersson och Henrik Mathisson.

SNACK är tillbaka i höst och jag kommer gärna åter.


Bilder ovan: Jag in action, samt hela gänget som uppträde. Bilderna tagna av Pierres mamma?

Inga kommentarer: