onsdag 30 maj 2012

2012-05-25, Lommafesten, Varvstorget, Lomma

I fredags var det Lommafesten och på Varvstorget var det Stand-up i gigantiskt tält. Evenemanget började redan klockan 19.00 och det var cirka 300-400 personer i publiken. Jonas Karlsson var konferencier och fick upp en god stämning och instruerade sakligt hur stand-up fungerar för de som aldrig sett konstformen live. Längst bak var det lite snackigt på sina ställen. Jag var förste komiker ut med en "tia" och fick helt ok betalt på mitt intro om ekonomi. Jag var helt klart nervös då detta var första giget på hemmaplan. Annars har jag alltid varit konferencier. Jag improviserade och skojade om att i en rik kommun har man givetvis kristallkronor i ett tält. En helt klart godkänd insats från min sida. Jag kan fortsätta att handla på Lidl och behöver inte åka till Löddeköpinge… Efter mig var det Biggan Lowén följt av Robin Paulsson. Då jag skulle vidare direkt till Dockan missade jag dem, men rapporterna säger att det hade varit ett mycket lyckat arrangemang.

Inga kommentarer: