torsdag 19 juli 2012

2012-07-18, Dockan Comedy, Novel, Malmö

Dockan comedy körde sin tredje kväll för säsongen igår. Det var publikrekord, jag räknade inte, men det var nära hundra i lokalen. Fler och fler börjar hitta till Novel. Kul!

Jag var konferencier och inledde med lite aktuella skämt om en viss fotbollsövergång. Jag snackade även lite med de främre borden. Jag fick inte så bra hugg som jag brukar och körde några säkra kort. Lite reserverat på sina håll, men publiken hade både skrattat och applåderat innan Jesper Mattsson entrade scenen som första komiker. I första halvlek var det aningen svårjobbat. Publiken hade kul, men lät inte så mycket. Lukas Wiese debuterade på stand-up klubb och fick fin respons från publiken. Joe Eagan avslutade första halvlek säkert. Kvällen avslutads strålande av Zeid Andersson och pricket över i:et sången som publiken stämde upp i allsång.

Inga kommentarer: