måndag 6 augusti 2007

2007-08-04, Tullstorp, Malmö

Årets hittills roligaste gig var i lördags på en privat fest i utkanten av Malmö. Det var ungefär 35 personer i publiken, mestadels 25-35 år och från Skåne, Danmark samt Stockholm. Det var partytält i trädgården och riggat med två europallar som scen. Stämningen var god och alla hade ätit och druckit gott.

I början var jag konferencier och sen körde Thomas Andersson några minuter. Det var första gången han körde annat än på klubb. Han skötte sig utmärkt och fick bra gensvar från publiken. Efter Thomas körde jag igen, fast mer som komiker.

När jag repade innan uppträdandet och såg alla bilar utanför huset, fick jag en idé om att jag kunde säga att värden bett mig upplysa om att bil med registreringsnummer XXX-XXX hade ljuset på. Jag körde det på scen, men jag hade valt värdens bil, ooops, fast det blev rätt kul ändå. Annars blev det mycket snack med danskarna och de fick sig en och annan känga. Fast det var alltid med glimten i ögat. Jag testade även några relativt nya skämt som visade sig funka kanon. Värdens pappa visade sig vara oerhört lik Bertil Svensson och det blev lite improviserat om rhododendron och träning i trädgårdslandet. Samtidigt var det ju klockrent att sonen hade flyttat till ett hus som låg granne med en gigantiskt växthuskomplex! På det hela taget var det en väldigt lyckad kväll.

Inga kommentarer: