torsdag 11 september 2008

2008-09-10, LUCK, Lund

Igår var det premiär för LUCK på Mejeriet. 7 komiker intog scenen under kvällen som leddes av konferencier Pär Söderström. Ett nytt och mycket bättre ljud fanns att tillgå, men tyvärr på beskostnad av några sittplatser som fick ha stående publik. Men det kändes inte som något större problem.

Jag inledde andra akten och testade en del nytt, men körde även merparten publiksnack. Jag hade innan försökt tänka på att höja energinivån några snäpp än vad jag brukar. Publiken var liten och extremt ung, men de var på och ville ha roligt. Det var dock lite svårjobbat och många komiker fick nog inte den respons de är vana vid. Min plan funkade bra och publiken var med på noterna. Ett gäng från Malmö nation hade fått några passningar i första akten och jag körde lite på det spåret. Fast jag var en av dem för jag har bott på Malmö Nation, vilket en del hade svårt att tro. Sen blev det lite om Kalmar, biomedicin, biscotti och gymnasiet. Ett av de bättre publiksnacken i år. En del nya skämt är det nog dags att säga bye bye till och en del hanns inte ens med då interaktionen med publiken kom i fokus (en väldigt akademisk mening kan jag känna). Redan sugen på nästa gig. Dockan Comedy nu på onsdag 17 september.

Övriga på scen denna kväll var Mattias Olsson, Jörund Larsen, Christian Kjellström, Ulle Bååth, Erika Sjöwall och Lasse Magnusson.

Nästa gång för LUCK är 8 oktober och då kommer Khalid Geire och P-O Fahlborg.

Inga kommentarer: