fredag 19 september 2008

2008-09-17, Dockan Comedy, Malmö

I onsdags var det säsongspremiär på Dockan Comedy. Numer på Elephanten nere i Dockan. Mats och jag sammanfattade kvällen som bra kväll, men lite folk. Kul blev det. Tyvärr var det bara ett tjugotal i publiken. Jag som konferencier fick be flertalet att flytta närmre scenen. Jag behövde inte tjata. Skönt. Alla som stått på scen vet att detta är inget drömscenario. Lite som ett börsras på 8% , nja kanske 6% och man glömt hämta ungarna på dagis. Responsen kommer med att sannolikhet inte bli lika stor som man är van vid. Detta är dock tjusningen med stand-up. Man vet aldrig hur det ska gå. Det är dessutom fruktansvärt bra träning. Likt de där fasansfulla grusträningarna på försäsongen när jag lira fotboll. Jag inledde med några korta skämt och sen in i publiken. Det nyförälskade paret, fastighetsmäklaren, grabb-trion i tjugoårsåldern och gubbarna i 60-års åldern blev all en del av showen och det blev en skön här-och nu känsla. Det blev mycket improvisation. Det mesta satt mycket bra och det satt snabbt. När jag släppte på första komiker på scen hade jag fått upp en bra stämning i lokalen. Precis som det ska vara.

Det vara starka insatser av samtliga komiker denna kväll. Emma Wessleus, bara 17 år, från Stockholm stack ut lite extra. Henne kommer ni säkerligen höra mer av.

Övriga på scen denna kväll var Mattias Olsson, Mackan Andersson, Mats Andersson, Ludvig Samuelsson, Birgitta Lovén och Jonas Karlsson.

Vi kör igen på onsdag 24/9 med en ny line-up komiker. Kom till Dockan Comedy och se de nya stjärnorna födas!

Inga kommentarer: