lördag 4 oktober 2008

2008-10-01, Dockan Comedy, Malmö

I onsdags var det Dockan Comedy kväll. Vi var hela 10 komiker denna kväll och alla samlades in och värmde upp med lite käk och peptalk inför kvällen. Ljudet är bra och ny strålkastare på plats. Därtill tajt möblering. Elephanten som lokal är gjuten för stand-up.

Inte fullsatt, men 50-60 i publiken. Längst fram satt 20-25 personer från ett IT-företag som nog mer var ute efter smörrebröd än Stand-up. Synd. Första aktens komiker hade det tufft, men samtliga skötte sig bra och lät sig inte nedslås av att de inte fick så bra betalt som de brukar. Mats Andersson var konferencier och sedan körde Joel Sjövall, Björn Tennfors, Elin Nordén och Mackan Andersson.

Jag inledde andra akten och planen vara att 50% skulle vara nytt. Dockan Comedy ska ju vara en testa-nytt-i-bland-funkar-det-inte-men-mest-blir-det-kul-klubb. Jag började med att improvisera kring IT-företaget och ta in några tuffa killar i en diskussion kring träning. Jag kände mig rätt rapp och fick bra respons. De nya skämten gick så där och behöver testas fler gånger och på andra ställen åxå. Publiksnacket känns bäst. Mer sånt.

Efter mig körde Cecilia Ramstedt, Nils Lind samt Kristoffer Svensson som avslutade kvällen.

Ny kväll på Dockan Comedy redan på onsdag 8 oktober.

Inga kommentarer: