söndag 19 oktober 2008

2008-10-18, Byahuset, Södra Sandby

I lördags hade Byahuset vänner fest. Jag och Pär Söderström underhöll en halvtimme till kaffet. Kvällen började med middag med fläskfilé och potatisgratäng. Sen var det dragspel och sång. Jag tror jag hörde Gamle Svarten och andra klassiker. Det var cirka 25 personer i publiken och medelåldern var nog kring 75. Det var en mycket ovan stå-upp publik. Jag körde mestadels publiksnack och ganska få rutiner. Jag skojade lite lokalt och sa att Södra Sandby är Sveriges svar på Midsummer. Publiken var med på noterna, men kunde inte enas om vem som var Mr Barnaby. Det blev en del roliga dialoger. Sen fick jag höra några roliga historier från en äldre man som verkligen bjöd på sig själv. Skönt med lite avlastning ibland;). Det var ett trevligt arrangemang. Efteråt blev det nedvarvning på Sandby Pizzeria.

Inga kommentarer: