torsdag 16 oktober 2008

2008-10-15, Dockan Comedy, Malmö

Igår var det en av Dockans Comedys bästa kvällar med bra insatser av komikerna som laddade upp med kålpudding och rårörda lingon. Mätta i magen, men hungriga på scen. Det var inte fullsatt, men cirka 50 personer i publiken. Skön inramning med bra tryck i lokalen, men inget som händer av sig själv. Ingen ville sätta sig längst fram för då kan ju komikerna börja prata med en… Jag var konferencier för kvällen och då föll detta på mitt bord. Det hjälpte inte att jag tio minuter innan show om än lite tafatt (jag gillar inte att tjata på folk) uppmanade folk att flytta fram.

Kvällen inleddes med en kanelbulle på ett tomt bord närmst scenen. Den som satte sig där fick bullen. Många fick chansen. Jag fick tjata på, men publiken tyckte det var kul. Öl hade varit en bättre morot. Till slut lämnde en kille sitt sällskap för att ta en latte och bulle på första parkett. Ibland funkar mutor. Flytet från Harrys satt i och det blev mycket publiksnack främst med ett gäng mäklare. Lite skämt om finanskrisen blev det också.

Dockan Comedy är åter nästa onsdag den 22 oktober med nya fräscha komiker!

Inga kommentarer: