torsdag 16 oktober 2008

2008-10-14, Harrys, Malmö


Mattias Olsson och Joe Eagan hade premiär på sin rookieklubb GARVA Comedy Club på Harrys i tisdags. Det var en hel del folk där, kanske 60-70 personer. Några tomma bord längst fram som fylldes på i andra halvlek. En lyckad premiär får jag säga. Proffsigt med egen mixad klubblåt och musikintro för varje komiker som gick upp på scen. Tyvärr inget mickstativ, men inget som störde.

Jag körde 10-12 minuter i andra halvlek och inledde med att snacka lite om stället. Varför har man en gigantisk hörnskinnsoffa utanför toaletten? Jag tog in två-tre sällskap i showen, men Jag kände at det flöt på bra. Mycket energi, men kanske lite slarv i vissa leveranser. Ett av årets roligaste klubbgig.

Övriga komiker har jag sett regelbundet och skötte sig bra. Martin Lettevall var en ny kul bekantskap som snackade bland annat om att man kan bli åtalad för de mest konstiga saker.

Bild ovan tagen av Mattias Olsson på mig in action.


Inga kommentarer: