söndag 3 maj 2009

2009-04-29, Bjärehovsskolan, Bjärred

I onsdags uppträdde jag på en fest för lärare, förskollärare och övrig personal på en skola i Bjärred. Jag och Teresa Tönisberg var överraskningen till kaffet vid sidan om Tiramisu. En del verkade dock veta om att det skulle bli stå-upp och det är att föredra.

Jag inledde och körde konferencier i tio minuter. Publiken, som visade sig vara ett glatt gäng var med från början när jag skämtade om rektorn. Personal från ”Utetrollen” kunde givetvis inte komma…festen var ju inomhus påpekade någon. Det blev mycket kul publiksnack och många ville vara med i showen. Kul! Sen presenterade jag Teresa, som var säker som vanligt och körde cirka 20 min. Jag gick bort längst bak i lokalen och tyvärr syntes scenen lite dåligt. Tur att ljudet var bra. Efter Teresa var det åter dags för mig.

Temat för kvällen var vitt och final på en stegräknartävling. Jag spann vidare på det senare och initiativtagaren själv fick sina fiskar varma, så även gympaläraren. Birkenstock eller Foppatofflor? Den matchen slutade oavgjort. När jag tackade för mig efter en 15-17 minuter fick jag mycket varma applåder. Jag var nöjd. Det kändes som minst VG.

Inga kommentarer: