torsdag 7 maj 2009

2009-05-06, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

Igår var det säsongsavslutning på Dockan Comedy. Det var fullt med folk och säkert runt 130 personer. Vad ska alla dessa göra på onsdagarna framöver?

Jag var konferencier för kvällen och inledde med lite publiksnack och några aktuella nyhetsskämt. Det var svårt att få bra lyssning. En del hade precis fått in mat. Det är ett konststycke att skratta och applådera tuggandes rostbiff. Det flesta klarar det inte. Första halvan brukar vara lite avvaktande. Det var det igår åxå. Jag önskar jag fått igång publiken mer när jag påade första komiker Jörund Larsen. Han får slita och gör det bra. Bra insatser i första akten, men utan att komikerna får den respons det är vana vid.

I pausen får jag tips av Teresa att kolla vilka damsällskapet i mitten av lokalen är. Jag börjar andra med att snacka med en dam. Hon är modeintresserad och har svar på allt och hugger som en kobra. Jag öser på och drar även in några mäklare och en familj i showen. Jag är i mitt esse och med mycket energi. Det blev hur kul som helst. Riktigt gött. Andra akten blir kanon. Jag skrattade själv mycket åt Robert Larsson när han var lite småelak mot några i publiken.

Efteråt blev det nedvarvning och analys på ett nytt ställe i Dockan. Bara Cola…light. Imorgon är det torsdag.

Övriga på scen denna kväll var: Sindre Magnusson, Per Rydqvist, Tomas Högblom, Mats Andersson, Joe Eagan och Teresa Tönisberg.

Inga kommentarer: