söndag 7 juni 2009

2009-06-05, Smyge Standup, Smygehamn


I fredags uppträdde jag på Smyge Standup i Smygehamn. Det var urpremiär för Sveriges sydligaste standup klubb, där Elin Nordén håller i trådarna och är konferencier.

Platsen var det gamla Köpmannamagasinet, en mysig lokal med träbalkar i taket. Komikerna laddade upp på övervåningen i en loge nästan i storleksklass med Dockan Comedys. Det var lite nervöst innan, då det var en månad sen jag körde standup senast. Jag var första komiker ut och körde tio minuter. Jag fick med mig publiken direkt. De lät väldigt mycket för att bara vara cirka fyrtio till antalet. Det blev mest säkra kort, men även lite kortare publiksnack som föll väl ut. En helt ok insats även om jag skulle vilja ha haft en gnutta mer energi.

Det var en mycket lyckad premiär och publiken fick mycket skratt denna afton. Detta tack vare gedigna insatser rakt igenom av Mats Andersson, Jörund Larsen, Niklas Larsson, Conny Hansson, Tomas Högblom och Eric Löwenthal.

Bild ovan ”Smygehamn by Night”. Utsikt från Sveriges sydligaste plats.

1 kommentar:

Elin sa...

Kul att du kunde hänga på! Första komiker på klubben någonsin, det kan du skryta med om det blir en långkörare :-)