onsdag 23 juni 2010

2010-06-22, MACK, Ribersborgs Kallbadhus, Malmö

Igår var det stand-up comedy kväll på Ribban med hela sju komiker på scen. Det var fullsatt som så många gånger förr, dvs runt 180 personer. Jag var kvällens konferencier och öppnade med lite väder- och semester skämt. Det märktes direkt att publiken var på gång och
ville verkligen ha roligt. Det blev en del publiksnack åxå, men inte lika mycket som jag önskat. Tomelilla, Östra Grevie, Lund och till och med Norge var representerat i publiken.

Första komiker ut var Johannes Finnlaugsson, som skötte sig med den äran. En mycket bra start på kvällen. Jag hade klurat lite på att få till bra och roliga presentationer av komikerna.
Det märktes en hel del skillnad mot hur jag gjort innan, speciellt när jag påade Kristoffer ”Kringlan” Svensson och liknade honom vid en brasiliansk frispark, utan att avslöja allt. Kringlan bjöd på flera roliga spaningar. Första akten avslutades sen mycket bra av Robin Paulsson. Kvällen knöts ihop av Jesper Rönndahl som blev inklappad och fick köra extra nummer. Småländsk publik? Jag såg Jesper tidigare i våras och igår var det så gott som helt nya grejor. Imponerade att han kan variera sig så mycket.

Övriga på scen igår: Nils Lind, Pia Goldschmidt och Pernilla Hammargren

Inga kommentarer: