torsdag 1 juli 2010

2010-06-27, Funny Gang, Pizzeria Rex, Malmö

25 grader varmt, strålande sol och vindstilla, med andra ord ett perfekt grillväder. Dessutom vuvuzzela-ackompanjerade åttondelsfinaler i fotbolls-vm. Inte konstigt att publiken uteblev denna afton. Jag tror det var ett tiotal exklusive komiker. Synd. Lokalen är en charmig källare med plats för 40-50 personer, med bar i ena änden och scen i den andra. Det går att få det riktigt tajt möblerat och nära scen. Ett ställe med potential, men då krävs att det kommer folk.

Elin Nordén var konferencier och drog igång showen. En lätt överförfriskad man svarade på alla frågor och ville vara med lite för mycket. Han dämpade dock sig allt efter som tiden gick. Jag avslutade första akten och körde en ”tolva”. Ekonommaterialet fick bra fäste och det fanns till och med en ekonom på plats. Jag tog in publiken och hann säkert snacka med 80% av dem och jag fick igång dem helt ok med tanke på förutsättningarna. En ny herre med lite för mycket innanför västen ville ha uppmärksamhet och visade prov på avancerad häckling. Jag gav bra svar tillbaka, men efter ett tag var det bara att ignorera och då tröttnade han till slut. Ett utmanade gig och en erfarenhet rikare.

Inga kommentarer: