torsdag 29 juli 2010

2010-07-28, Dockan Comedy, En nypa salt, Malmö

Onsdag är lika med Dockan comedy kväll. Igår var det riktigt knökat med folk nära på hundra personer. Första akten var lite sval som så ofta förr, men Petrina Karlsson, som jag ej sett innan, fick igång publiken ordentligt med ganska hård humor. Sen avslutade Tomas Högblom första akten bra. Gick inte allt hem, så spelade det ingen roll då han hade en rolig skjorta på sig, kommenterade Tomas. El pauso...

Därefter körde jag en femma. Jag prövade något gammalt skämt som funkade bra. Sen blev det mest favoriter i repris. Dags att skriva lite nytt. Kul att mina föräldrar följde med och kollade. Efter mig öste Kadir Meral på och publiken gillade verkligen honom. Kvällen avslutades suveränt av Zeid Andersson. Ännu en lyckad kväll av Dockan Comedy var till enda. Men håll ut nästa onsdag är vi tillbaka.

Övriga på scen: Malin Nanhed, Joakim Thörn, Johan Uldahl Jörgensen och Jacob Stålhammar.

Inga kommentarer: