torsdag 5 augusti 2010

2010-08-04, Dockan Comedy, En nypa salt, Malmö

Igår var det knökfullt inne på ”En Nypa Salt, säkerligen bortemot hundra personer som bänkat sig för stand-up comedy. Det känns som detta var den bästa kvällen hittills. Folk var på hugget och gav bra med respons till komikerna från första till sista man. En första akt som var riktigt bra och den andra gick inte av för hackor den heller.

Jag var kvällens konferencier och samlade fokus mot scenen. Förutsättningarna för kvällen gavs och jag värmde upp med lite publiksnack. Tjejen som satt sig längst fram första gången på stand-up, ett klassiskt fel, visste snabbt alla vem hon var. Jag gick på ett äldre sällskap som jag trodde var pensionärer. Det blev lite stötta, men med glimten i ögat kom jag undan. Det visade sig att den ena tanten, förlåt damen var Malins mamma.

Det blev en finfin start med Anders Löfberg följt av en stafett med åtta komiker som går kurs i Martin Svenssons regi på Fridhems folkhögskola i Svalöv. Överlag bra prestationer, där Stefan Johansson, Thomas Bonderud och Sam Reckscher (med reservation för stavningen på efternamnet) stack ut lite extra. Första akten avslutades av Ludde Samuelsson, säker som vanligt och han rev ner mycket skratt och applåder.

I andra akten inledde Johan Axelsson följt av Sven Holmberg, som hade spetsat till sitt material och gick hem hos publiken med snack om ragg på krogen och twitter. Kvällen avslutades på ett snyggt sätt av Jonatan Unge. En fantastiskt rolig kväll på Dockan comedy var slut. Men ha hopp nästa vecka är vi tillbaka igen.

Inga kommentarer: