onsdag 25 augusti 2010

2010-08-24, MACK, Ribersborgs Kallbadhus, Malmö

Igår var det åter dags för show på MACK på Kallbadhuset i Malmö. Ca 180 personer på plats, dvs knökfullt.

Jag var konferencier och drog igång kvällen, inte helt oväntat med publiksnack. Ullared, Malmöfestivalen och MFF avhandlades. Två yngre tjejer längst fram, två olika män som hette Anders och flera andra blev indragna i showen. Det märktes snabbt att publiken var på hugget från början och de ville ha en dialog. Mitt favoritläge och det syntes säkert att jag hade roligt. Jag improviserade en hel del och fick riktigt bra utdelning. Jag fick även till en del roliga presentationer av komikerna. Så jag känner mig helt nöjd en dag som denna.

Första akten avslutades snyggt av Thomas Järvheden. Publiken vek sig av skratt åt skämt om till exempel förekomsten av bacon. Kvällen syddes ihop av Lena Frisk, som imponerade med bland annat roligt publiksnack. Jag la även märke till Jonas Karlsson som briljerade med en tajt ”trea” med roliga lärarskämt.

Inga kommentarer: