fredag 27 augusti 2010

2010-08-25, Dockan Comedy, En nypa salt, Malmö

I onsdags var det säsongsavslutning för Dockan comedy. Nästan fullsatt och detta trots att det var Malmöfestival.

Thomas Andersson var konfererencier och fick igång publiken med bland annat kul publiksnack. Ett stort gäng från Svedala sattes på plats. Det blev en bra start på kvällen med Carolina Svensson. Därefter Mats Andersson som jag hjälpte att filma . Även han hade kul snack med Svedala. Sen fick vi se Linda Leveau som gjorde sitt blott andra gig. Första akten avslutades mycket bra av Anders Kettunen som utvecklats en hel del sen jag såg honom sist.

I pausen försvann hela Svedala-gänget, dåliga kommunikationer kanske? Folk flyttade fram så det blev fortfarande tajt inramning. Jag var första komiker ut i andra akten. Det blev mycket publiksnack, främst med en gravid kvinna. Jag vävde in någon ny rutin och fick bra utdelning. Sen dammade jag av lite gamla skämt. Dem kan jag nog kasta in om det behövs.

Sen debutanten Henrik Thorsjö från Växjö som körde lite grövre skämt. Jag gillade det och publiken gillade det. Därefter kvällens publikfavorit Johannes Finnlaugsson som testade mycket nytt. Säsongen avrundades med stabila Biggan Lowén med snack om ålder och relationer.

Nu tar vi paus och är åter 21 September. Välkommen då!

1 kommentar:

Mats Andersson sa...

Är du säker på att det inte är den 29 september ni drar igång igen? :)