söndag 18 juli 2010

2010-07-15, GECKO, Gessie Byakrog, Gessie

Mackan Andersson har dragit igång en sommarklubb på Gessie Byakrog, som ligger 4 km innan Vellinge om du kommer från Malmöhållet. I torsdags var det den tredje kvällen för säsongen. Scenen var utomhus, men det fanns ett högt glastak ovan med öppet på sidorna, så det kanske var inomhus i alla fall. Tyvärr var det lite glest bland borden. Jag fick det till strax under 20 personer fördelat på fyra sällskap. Innan showen bjöds det på en supergod grillbuffé.

Mackan var konferencier och öppnade kvällen. Därefter Henrik Mattisson, följt av Mattias Olsson som körde cirka 20 min. Kul att se honom köra ett längre set. I andra halvlek körde Mackan även 15-20 min som komiker då vi var en man kort. Därefter var det dags för mig.

Jag öppnade med ekonommaterialet och tycker jag fick riktigt bra respons direkt. Publiken gillade mig. Inga ekonomer på plats, men jag tog snabbt in två pensionärspar från Halmstad som hade parkerat sig 15 meter från scenen på andra sidan en utomhuspool. Jag körde på med min säck med skämt om hur det är att vara gammal. De var inledningsvis reserverade, men mjuknade upp allt mer. Jag återkopplade till dem flera gånger. Därtill var det ett medelålders par som det blev lite relationssnack med. De hade träffats på jobbet, men inte i Linneskåpet. Längst fram satt ett gäng yngre killar och en tjej. De hördes mest och ville vara med i showen. Jag la mycket krut på att snacka med dem och de hade hur roligt som helst. Det blev mycket personligt. Ärligt talat, utan dem hade det inte blivit någon show alls. Efter trettio minuter tackade jag för mig och fick sköna applåder. Jag är helt klart nöjd med min insats. Visst hade det varit kul om det varit mer folk där, men jag lyckades få igång de som var där och det var det viktigaste.

Inga kommentarer: