fredag 15 april 2011

2011-04-12, Garva, Harrys, Malmö

I tisdags var jag på Harrys och Garva comedy club i Malmö. Tyvärr var det bara runt ett tjugotal i publiken. SM-hockey och sedvanlig Champions league drog väl. Vädret var väl inte det bästa heller. Nog med ursäkter. Som alltid gäller det att fokusera på dem som är där.

Ska man sammanfatta kvällen med ett ord så var det svårjobbat. Publiken kände av att de var få och blev inte så anonyma i skaran. Därmed hördes de inte så mycket. Komikerna får inte den respons de är vana vid, blir lite stressade och leveransen blir lidande unt so weiter.

Jag körde 6-7 minuter i andra akten och hade intalat mig att jag skulle ösa på med energi och testa en hel del nytt. Jag märkte snabbt att det var svårt att få respons. Jag publiksnackade igång på sina håll med bland annat ett par som var mer inslingrade i varandra än två nyförälskade kobror, samt med ett bord närmre scenen. Jag fick en del skratt, men det där lyftet uteblev. En kväll man lär sig mycket av.

Inga kommentarer: