söndag 28 augusti 2011

2011-08-23, Malmöfestivalen, Malmö

I tisdags uppträdde jag på Malmöfestivalen och närmre bestämt Raoul Wallenberg scenen. Jag var bokad tillsammans med Pernilla Hammargren under programpunkten ”Barnvagnsstå-upp”. Målgruppen var givetvis småbarnsföräldrar, vilket utgjorde lejonparten av de 70-80 personerna i publiken. Någon äldre man var där för att spana in MILF:ar, eller vad det nu heter i plural. Malmöfestivalen vänder sig till alla. Jag noterade även ett tjugotal barnvagnar, mest Emmaljunga, men även några BRIO från -77. Imponerande att så många kommit när 97% av föräldrarnas vakna tid läggs på barnen, så lägger det en timme att gå på stand-up mitt på daget, innan tredje vällingen.

Jag inledde med att skoja om olika föräldrartyper i Malmö och publiken skrattade igenkännande. Vidare blev det skämt om förlossning och Malmöfestivalen förstås. Det blev även en del publiksnack med en mamma från Vellinge och en dagis, förlåt förskoleklass som satte sig längst fram. Roligast på dagis var att lås in fröken på toaletten, sa nån. Efter tjugo minuter tackade jag för mig och fick varma applåder.

Inga kommentarer: