söndag 28 augusti 2011

2011-08-27, Dockan Comedy, En Nypa Salt

I går var det säsongsavslutning på Dockan comedy. På en Lördag? Jo det stämmer. Ute på Dockplatsen var det innan allsång med liveband och räkfrossa. Efteråt bjöd vi på stand-up inne på en Nypa Salt. Jag hade mina farhågor att det kunde bli lite stimmigt en lördag, men jag oroade mig i onödan visade det sig.

Cirka 70 personer i publiken. Väldigt blandat, många som inte varit där innan. Jag var konferencier och inledningsvis var publiken lite reserverad, men efter några minuter fick jag upp temperaturen rejält. En släktträff från Jönköping längst fram, ett par från Växjö som visade sig vara syskon och en dubbeldejt från Lomma ville vara med i showen. De var här för att ha kul.

Först ut var Anders Löfberg som fick bra respons och har en klockren inledning med sitt längdskämt. Sovrutinen är en annan höjdare. Sen Filip Andersson, som jag tror gjort ett tiotal gig, men är väldigt säker. Filip snodde in sig i ett skämt om rullväska, men det blev hur kul som helst. Därefter Malin Naned, vars ”danskrutin” jag skrattade högt åt. Johannes Finnlaugsson var nästa komiker på tur som fick igång publiken med sina korta snabb skämt om allt från kungafödslar till Island.
Kvällen avslutade av Petrina Karlsson som med sina lite hårdare skämt, men med en charmig stil gick hem klockrent hos publiken.

Därmed är sommarsäsongen slut. Vi laddar batterierna och återkommer i höst.

Inga kommentarer: