tisdag 16 oktober 2012

2012-10-09, SNACK, Farozon, Hässleholm

Det är alltid kul att uppträda på SNACK. Trevlig och gemytlig stämning. I Tisdags var inget undantag. Lokalen var ny för mig, i en mysig källare på restaurang Farozon.

Tyvärr var det bara runt 30 personer i publiken, men de var där för att ha kul och det märktes. Jag var första komiker ut och körde en tia efter att ha blivit presenterad av kvällens konferencier Pierre Mathisson. Jag fick OK hugg på min inledning. Det blev en hel del publiksnack med de främre borden. Jag kände mig lite ringrostig, men skämten satt där och jag hade kul på scen. Dock glömde jag bort mitt Kristianstad-skämt. Attans, det får vi ta nästa gång.

Efter mig var det Staffan Nordqvist som var stensäker och fick mycket bra betalt för sina skämt. Danny Antivalidis som körde sin andra gång på Dockan comedy i somras, rev ner stora skrattsalvor. Kul rutin om barn. En enorm utveckling på bara en handfull gig. Första akten avslutades av Anders Celin som verkligen charmade publiken med sina ibland lite grova skämt. I andra akten fick vi se Eric Douglas med en del roliga Sverige-observationer. Kvällen syddes ihop snyggt av Yvonne Skattberg.

Inga kommentarer: