tisdag 16 oktober 2012

2012-10-13, Annas Kök, Lund

I lördags uppträde jag på Annas Köks femårsjubileum. En restaurang- och catering verksamhet i Lund. Publiken bestod av en skön blandning av stammisar, leverantörer och möbelaffären Miljögårdens personal. Blandat i åldrar och cirka 30-40 personer till antalet. Jag inledde med att skoja om konkurrenter och fick härliga skratt tillbaka. Därefter blev det en del publiksnack främst gällande möbler och en viss häst med en lampa i pannan. Vad har man för inredningsstil hemma om man köper en sådan? Lantlig? Kommer den att stå på verandan? Det blev även del snack om Lund, barn och idrott. Efter cirka tjugo minuter tackade jag för mig och fick varma applåder. Efteråt kom en man fram och tackade för showen. Han hade sett mig även när jag uppträtt i Gärdslöv för fyra år sen. Tack till Anna för ett trevligt bemötande.

Inga kommentarer: