tisdag 17 juli 2007

2007-06-16, 50-års fest i Södra Sandby

Jag och Pär Söderström giggade på en 50-års fest i Södra Sandby i lördags. Det var en lyckad kväll. Vi körde lite konferencier tillsammans i början. Sen körde Pär, som fick in en hel del lokala poänger. Jag avslutade och kom nog upp i en 25 minuter. Lite kul var att jag kände igen många i publiken då vi uppträtt en del i Södra Sandby under våren. Fast så liten är väl ändå inte byn? Jubilaren och en dotter var själva ekonomer så det var tacksamt för mig. Ingången var nästan för bra för att vara sann; yngsta dottern hade skrivit en önskelista på kylskåpet, vilken jag ”låtsades” vara 50-åringens. Det blev verkligen en här och nu känsla. Efteråt blev vi bjudna på mat, vilket alltid är trevligt. Efteråt blev det kort analys hemma hos Pär och jag käkade visst upp hans dotters lördagsgodis. Förlåt, men man måste leva upp till sitt rykte;).

Inga kommentarer: