torsdag 19 juli 2007

2007-07-18, På Besök, Malmö

Igår tog jag cykelen ned till Nobelvägen och körde på Stand-up klubben på restaurang På Besök. Ännu en klubb i Malmö om än bara över sommaren, vilket är kul när intresset för stand-up ökar både hos publik och hos dem som vill börja uppträda. Igår var det knökfullt och således väldigt varmt i lokalen och flera som kom sent vände tyvärr redan i dörren.

Kvällen bjöd på två debutanter. Det är alltid spännande med nya förmågor. Jag var inte superkoncentrerad på vad övriga komiker gjorde då jag gnagde mig över mitt eget. Mattias Olsson gjorde en godkänd debut och fick en hel del skratt.

Jag anade att det skulle vara mycket Möllan i publiken, vilket stämde till 97%, någon bodde visst på S:t Knuts torg. Inledningen var således given, med snack om KB, mode mm. Jag körde hälften nytt och det funkade OK, men måste filas på lite till och testas fler gånger.

Inga kommentarer: