tisdag 17 juli 2007

2007-07-06, Ekebacken, Markaryd

Jag och ett gäng komiker (Martin Svensson, Eric Löwenthal, Jesper M Sjöberg, Henrik Mattisson, Martin Krantz, Cecilia Domstad och Göran Ebenhart) uppträdde på Ekebacken i Markaryd. Det var ett väldigt roligt och proffsigt arrangemang som Göran Ebenhart fixat. Regnet öste ned, så bilfärden upp var ett äventyr-light. Därtill körde jag två gånger i en rondell inne i Markaryd.

Jag fick äran att avsluta första halvlek. Det kändes helt OK även om jag kände mig lite rostig i början, då det var nästa tre veckor sen jag körde sist. Därmed blev det mest ”gammalt” material, men jag fick till ett skämt som jag kom på under dagen om mitt slöa bredband. En del publiksnack blev det åxå. Jag känner mig säkrare och säkrare på det. Jag hittade några ingångar på ekonomer, någon lärarstudent från Kalmar och en man från Koddaböke (vilket ortsnamn). Fick även in ett skämt om Nanne, bygdens store son och tillika Kalmar FF:s tränare. Överlag var det bra insatser av kvällens komiker och publiken verkade ha kul. Alla som uppträdde har jag sett en handfull gånger. Martin Krantz avslutade kvällen. Han kändes väldigt säker och hade med sig publiken hela tiden. Efteråt blev det en kort analys av kvällen och sen köra hem i regnet.

Inga kommentarer: