torsdag 11 oktober 2007

2007-10-10, Livingroom Comedy, Lund

Igår var det premiär på ytterligare en stå-upp klubb i Lund som drivs av Elin Nordén, nämligen Livingroom Comedy på Hotell Lundia. Därmed finns det nu tre klubbar i Lund. Kul! För två månader sen fanns det inte en enda, så det blir en ökning med 300%...eller ;)

De som uppträdde igår var Mats Andersson, Eric Andersson, Eric Löwenthal, Kadir Meral, Kristoffer Svensson, Niklas Perslow, Lena Frisk, och Elin Nordén var konferencier. Alla gjorde bra ifrån sig. Det var ett tag sen jag såg flera av dem och det har hänt en hel del på sina håll – kul!

Jag hade tänkt testa lite nya skämt, men kom genast på andra tankar när publiken visade sig var väldigt liten. De var inte små, men få. Jag fick det till 22 stycken exklusive komiker och personal. Inledningsvis körde jag lite publiksnack om ekonomi som satt helt OK. Publiken var öppen och hade kommit dit för att ha roligt. Extra kul med en kille i publiken som åxå var ekonom och från Kalmar. Ljudet var tyvärr lite svajigt i första akten, så jag vet inte om allt gick fram, men de verkade ha roligt. Hur som helst, Livingroom comedy återkommer jag gärna till.

Inga kommentarer: