måndag 22 oktober 2007

2007-10-19, Byahuset, Södra Sandby

I fredags hade byaföreningarna i Byahuset i Södra Sandby ställt till med fest. De skulle ha lite underhållning till kaffet och det var där Pär Söderström och jag kom in i bilden.

Riktlinjerna för kvällen drogs igenom hemma hos Pär och sedan ville arrangören att vi skulle vara med på själva middagen. Detta var kanske inte den bästa uppladdningen. Jag föredrar nog att jobba första och äta sen. Det visade sig att medelåldern var ganska hög och de flesta var över 70 år. Det blev till att stuva om i materialet…

Inledningsvis körde vi konferencier ihop och det var mycket lokala skämt som gick hem bäst. Vad är Turning Torso mot Byahuset med sina 2700 kvm? Lika stort som Bauhaus fast med snyggare personal. Även om de var ytterst få i publiken som sett stand-up innan var det med på noterna. Jag kommenterade att Sandby måste var en ytterst välmående by då flera gäster hann äta upp merparten av efterrätten från det att de gick från serveringen i köket till bordet i festlokalen. Det var en rolig kväll och tack till Viola för trevligt bemötande.

På vägen hem körde jag fel inne i Lund och snurrade omrking i 15 min vid Vipeholm. Kanske dags för en GPS, men som min käre far brukar säga: bästa att vänta de kommer snart i Kellogspaketet.

Inga kommentarer: