fredag 26 oktober 2007

2007-10-25, Malmö Comedy Klubb, Malmö

Igår var det klubbkväll på Malmös bästa comedyscen nere i källaren på La Couronne. Det var inte utsålt, men lokalen kändes ändå full när publiken sitter tätt och nära scenen.

Jag var konferencier och öppnade kvällen. Publiken var på hugget och ville vara med i showen. Ett gäng män i medelåldern blev föremål för lite gliringar då de vägrade uppge vart de jobbade. Med tanke på att en komiker var från Australien körde jag ett skämt om Australien på australiensiska med småländsk brytning som inte alls gick hem. Ibland är det så. Resten av kvällen ägnade jag mig åt publiksnack och att fånga det roliga här och nu. Det är den roligaste delen av stand-up enligt mig.

Det var en riktig bra kväll och övriga på scen var Pontus Enhörning, Andy Taffs, Fredrik T Olsson och Fredrik Brunes.

Inga kommentarer: