fredag 9 november 2007

2007-11-08, Malmö Comedy Klubb, Malmö

Igår körde jag tio minuter på MACK på La Couronne. Publiken var inledningsvis lite avvaktande och försiktig. Det finns inga gratis skratt. Därtill var det inga ekonomer i lokalen. De brukar ju annars kunna lätta upp stämningen;). Jag lyckades få igång publiken efter någon minut, främst genom att jag vävde in två damer i showen och inte stressade när jag inte fick den respons som jag är van vid. Lärorikt! Det är detta som ger, lite som när mjölksyran är på gång och man lyckas pressa ur sig det sista. Dessutom körde jag två nya skämt som funkade sisådär, men de får en ny ärlig chans i ett annat sammanhang.

Övriga på scen var Elin Nordén (konferencier), Tobias Persson, Yvonne Skattberg, Niklas Perslow, Erika Sjöwall och Mats Andersson. De två sistnämnda kan ses på Lund Comedy Klubb på Mejeriet nu på onsdag 14 november, kl 20.00. Inte missa!

Inga kommentarer: