fredag 16 november 2007

2007-11-14, LUCK - Part III

I onsdags var det höstens tredje comedykvällen på LUCK. Trenden håller i sig; det har kommit mer folk för varje gång. Det får vi vara jättenöjda med. Mejeriet verkar åxå satisfied och sex stycken kvällar är bokade till våren. Stand-up är hett även i Lund.

De två första kvällarna har vi haft lite dålig belysning, men det var fixat nu. Scen, ljud och ljus funkar bra nu. Det är ju som bekant en viktig förutsättning för stand-up comedy. För att inte glömma mineralvatten;)

Jag öppnade kvällen som konferencier och jag började med att få två modiga killar att sätta sig vid ett tomt bord längst fram. Många tycker det är farligt att sitta längst fram. Det blev dock ett lite blygt par i gymnasieåldern vid bordet intill som jag inledningsvis snackade med. Jag improviserade lite kring dejting och fick in en del poänger. Publiken var lite avvaktande och jag fick väl inte ingång dem så pass bra som jag hoppats på, tyvärr. Generellt för kvällen var att publiken var mer lyssnande, men ändå glada och att komikerna fick mindre utdelning på sina skämt än vad det är vana vid. Själv skrattade jag mycket åt Erikas skämt om mobiltelefon och Davids skämt om plastikkirurgen som mäklare i Höllviken.

De som körde på LUCK i onsdags var: Lars Magnusson, David Waldfogel, Erika Sjöwall, Mats Andersson, Niklas Larsson och Anna Swane och Pär Söderström.

Nästa gång är den 5 december och då kommer bland annat Björn Johansson och Dalia Lasek. Missa inte!

2 kommentarer:

Erika sa...

Hej Eric!

Tack så mycket för att jag fick komma! Som sagt, en avvaktande publik, vilket inte behöver betyda att de inte gillade showen. Jag kommer gärna tillbaka!

Komiker och Ekonom - www.ericandersson.se sa...

Kul att se dig! Det har hänt mycket sen jag såg dig första gången på Basilika. Vi har fått en del feedback av publik o det verkar ha haft kul. Givetvis är du välkommen åter tilll våren.