lördag 8 mars 2008

2008-03-06, Malmö Comedy Klubb, Malmö

I torsdags var det klubbkväll på Malmö Comedy Klubb ner i källaren på La Couronne. Det var som så många gånger förr fullsatt och en skön stämning i publiken.

Jag var första komiker ut efter att Thomas Andersson värmt upp som konferencier. För några år sen var först ut lite av en fasa och man ville hellre köra i andra för då var publiken mer uppvärmd. Ska man köra stand-up måste man kunna leverera när som helst under kvällen.

Jag kände mig inte helt hundra innan med en misstänkt magsjuka. Det hade dock känts dumt att ta en karensdag för att uppträda i 7 minuter. Det blev mestadels nytt material som jag slipat på senaste månaden. För att använda en klyscha så satt det nya materialet till 90% som en smäck. Jag vävde in publiken i de flesta rutiner och jag tror det är än viktigare om man öppnar kvällen. Jag fick även till rutinen om sjukvården från senaste giget i Varberg. Efteråt kände jag mig väldigt nöjd med min insats.

Övriga på scen denna lyckade kväll var: Özz Nûjen, Elin Nordén, Eric Löwenthal, Lena Frisk, Mikael Koppelmann och Malin Nilsson.

Inga kommentarer: