fredag 14 mars 2008

2008-03-12, LUCK 2:3


I onsdags hade vi tredje comedy-kvällen på LUCK. Nu är det mitt i säsongen och nu börjar jag känna mig van som arrangör. Stiliga klubbvärdar på bilden till höger, dvs jag och Pär.

Jag var konferencier och fick börja med att tjata på folk att sätta sig längst fram. Det blir så mycket bättre förutsättningar om folk sitter nära scenen. Det finns ofta en andledning till varför de inte vill sätta sig längst fram. Går man på stand-up comedy är det kul om man vill bli en del i showen, men det är inget krav. Det var cirka 50 personer i publiken, men det kändes ändå ganska tajt.

Inledningsvis var publiken lite avvaktande, men de hade både skrattat och applåderat några gånger innan jag släppte på förste man på scen, Robert Larsson.

I andra akten inledde jag med att pumpa in extra mycket energi i min roll som konferencier och fick mycket bättre respons nu. Jag körde även några gamla rutiner, en del funkade bättre än andra. Ofta är det konferenciern som brukar skoja om de komiker som ska uppträdda, men denna kväll var det komikerna som skämtade om mig och allt med glimten i ögat. Kul!

Temat för kvällen var ursprung Norrland, med Niklas Folkegård (Gävle), Pär Söderström (Skutskär), Robert Larsson (Luleå) och Elin Nordén (Östersund) som avslutade kvällen. Övriga på scen denna kväll var Erika Sjöwall, Björn Tennfors och Ludvig Samuelsson.

Nästa gång det är LUCK-kväll är redan 26 mars och då är Martin Krantz och Marcus Johansson huvudkomiker. Skriv upp i kalendern redan idag!

Inga kommentarer: