lördag 16 augusti 2008

2008-08-13, Dockan Comedy, Malmö

I onsdags var det näst sista kvällen på Dockan Comedy. Det var mycket folk trots regn och åska som lös upp augustihimlen nere på Dockan. Thomas, kvällens konferencier, räknade det till 120 personer. Mycket bra! Detta var nog den bästa kvällen på säsongen med idel bra insatser av komikerna. Ingen nämnd ingen glömd. Det var en lagom längd på kvällen, cirka 2 X 30-35 min plus paus.

Det var första gången jag körde på nästan tre veckor. Jag var först ut i andra halvlek. Lite nervöst innan, men väl på scen släppte det. Jag inledde med lite publiksnack med en ekonom eller säljare var hon nog. Det blev kul och fler komiker tog in henne i showen senare. Jag testade främst helt nya skämt och var lite aktuell. Det funkade ok, men behöver nog slipas på mer. Det var ett bra första gig efter uppehållet. Skönt!

På onsdag är det säsongsfinal på Dockan Comedy! Släpp Langosen och kom ned till Dockan istället…

Inga kommentarer: