torsdag 21 augusti 2008

2008-08-20, Dockan Comedy, Malmö

Igår var det säsongsavslutning på Dockan Comedy. Nästan fullsatt, vilket är bra det är ju ändå Malmöfestival nu.

Jag var kvällens konferencier, men det var inte helt givet för Mats, Thomas och jag tävlade om vem som skulle få den äran genom att köra sten, sax, påse. Läggmatch sa någon…

Publiken var lite svårstartad i början och då är det svårt att få igång publiken genom att köra publiksnack. Ett par, där tjejen verkligen inte ville vara med kom med i showen flera gånger. Killen liknade givetvis en kändis och det spann jag på. Jag körde lite aktuellt material och någon tidningsgrej. Den senare gick hem bättre. Men jag hade velat få upp stämningen ett snäpp mer innan första komiker körde.

I andra fick jag köra lite nya skämt om hur det är att vara pappa. Det var nästan ett måste då flera komiker kommenterat från scen att jag nyligen fått en dotter. Hur kul som helst, men det kan bli lite för personligt. Sån där uppmärksamhet har jag svårt för. Jag drämde till med att jag nyss fyllt 30 år och fått nytt jobb åxå. Det var väl mest ljug, men den artiga publiken gav mig fler applåder. Som jag sen avfärdade. Lite elakt, men kul…

Kort och gått var det en bra säsonsgsavslutning på Dockan Comedy. Följande komiker körde: Ulle Bååth, Pär Söderström, Thomas Andersson, Kringlan Svensson, Mats Andersson, Erika Sjöwall, Martin Krantz och Simon Svensson.

Det som började med en öl på ett nytt ställe i Dockan slutade med en stå-upp klubb som i snitt haft cirka 100 personer per kväll i publiken. Det gaur inte sa någon. Det blev succé. Vi kommer tillbaka det kan jag nästan lova

Inga kommentarer: