fredag 22 augusti 2008

2008-08-22, Malmöfestivalen, Malmö

Ikväll giggade jag på Malmöfestivalen i Lilla Estrad-tältet tillsammans med ett flertal MACK-are. Dragplåster var Marika Carlsson och Eric Löwenthal från Göteborg. Två timmars gratis stand-up hade lockat en hel del folk. Det var nästan fullsatt.

Showen blev en aning försenad på grund av att ett intilliggande tält spelade extremt hög musik. Festival. Tonerna avtog, men inte fullt ut och de störde såväl komiker som publik. Det blev inte bättre när festivalfyrverkerierna brakade igång. En del i publiken lämnade för att kolla pyroteknik, samtidigt som flera komiker fick anstränga sig för att göra sig hörda. Lyssning var helt klart bäst under den första delen av kvällen och då körde även jag mina fem minuter.

Flera komiker var inne på OS och så även jag. Det blev dock mest beprövat material och jag testade inte ens att köra publiksnack. Jag vet inte när det hände senast. Jag fick bra respons på samtliga skämt och särskilt på Kappelin-rutinen.

Inga kommentarer: