söndag 2 november 2008

2008-11-01, Doktorsmiddag, Lund

En kompis kompis hade igår kväll fin middag för cirka 60 gäster på Carlssons Trädgård i Lund för att fira att han tagit doktorsexamen i nationalekonomi. Min kompis ville överraska den nyblivna doktorn och lätta upp stämningen. Upplägget var att jag skulle komma in till efterrätten, dock inte upp ur en tårta, och börja skälla ut doktor Per för att jag inte var bjuden och sen driva med honom i cirka tjugo minuter. Det var bara fem stycken i den blivande publiken som visste om detta. Jag var på plats redan kl 21.00 och gömde mig i köket och höll mig undan så gott det gick för den stressade restaurangpersonalen. Tyvärr kom jag inte igång förrän strax efter 23.00. Lite i senaste laget. Då hade jag laddat flera gånger för att det var dax.

Doktorn blev verkligen överraskad och förvånad, fast kanske lika mycket övriga gäster. Stand-up Comedy på en doktorsmiddag? Det var dock bara cirka 20% av dem som var på middagen som varit på opponeringen av avhandlingen. Man vet vilka som är ens rikitga vänner;)

Det blev mestadels snack med doktor Per. Jag hade fått bra förhandsinformation av kompisgänget. Dock var kanske detta episoder som få kände till, men denna kväll skulle doktorn stå i centrum. Viktigast var att han hade kul. En höjdare blev det när jag trodde handledaren var amerikan, men visade sig vara engelsman. Sen bjöd en riktig amerikan bjöd rejält på sig och vi snackade lite om stundande valet. Ännu oklart vem som är mest Econometrics-friendly, McCain eller Obama.

Det var kul att träffa lite gamla kompisar som flytt Skåneland.

Innan giget var Alice med och testade ljudet hemma (bild nedan). Har ni tänkt på det här när man är bebis? Det ska börjas i tid...


Inga kommentarer: