söndag 23 november 2008

2008-11-21, Privat evenemang, Rydsgård

Vintern slog till lika oväntat som vanligt för alla skåningar. Men även en tvättäkta smålänning kan bli överraskad. Men icke. För första gången låg jag steget före och bytte till vinterdäck i torsdags. Perfekt. Längs med E65 såg jag flera bilar i diket. Det gick inte fort, varpå jag blev nästan lite försenad till kvällens uppdrag. Fem minuter för att hämta andan, ladda och lite vatten sen bara sätta igång. Precis så ska det vara annars är det lätt att tappa energi och tempo.

När jag steg in i festlokalen möttes jag av jubel och applåder. Var det säkert att de visste att det bara var stand-up på programmet;) 19 glada tjejer i blandade åldrar på en förskola i Rydsgård, Skurups kommun, hade personalfest och där jag var efterrätten. Jag inledde med att skoja lite om chefen som inte var där och fick direkt bra gensvar. Jag hade fått bra förhandsinformation om personalen, samt att min mamma som jobbar på dagis gett en del tips om branschen. Det blev en halvtimme fylld med skratt om planeringsdagar, vaktmästare, sagor, Skurup, Blentarp, MFF och mycket annat. Högst skratt kom förstås när jag skojade om föräldrarna. Det var en mycket rolig kväll i Rydsgård.

Efteråt fick jag en kopp kaffe och sen körde jag säkert hem i den kalla Novembernatten.

Inga kommentarer: