lördag 25 juli 2009

2009-07-22, Dockan Comedy, Elephanten, Malmö

I onsdags var det halvtid för Dockan Comedys sommarsäsong. Det var fullsatt som vanligt och flera satt även på uteservering och lyssnade, för såg gjorde de nog inte. Ska man få bord inne får man boka i god tid.

Jag var konferencier och försökte hålla mig rätt kort då kvällen bjöd på hela 11 komiker. Publiksnacket satt direkt och jag fick snabbt upp en varm stämning i lokalen. Jag var lite småelak mot några äldre tanter, förlåt damer, men de tog det bra. Publiken skrattade gott. Det förälskade paret blev åxå grillade. Det var ett av mina bästa konfgig på Dockan.

Det blev en mycket lyckad kväll och den blev lagom lång, vilket kan vara nog så viktigt. Martin Andersson, som jag aldrig sett förut var en rolig bekantskap. Fritte Fritzon och Björn Johansson avslutade var sin halvlek med bland annat roligt publiksnack om medelklass och brats.

Inga kommentarer: