torsdag 25 november 2010

2010-11-23, Kommunals, Sparta, Lund

I tisdags hade fackförbundet Kommunals sektion 9 i Lund årsmötet och som ”surprise” till kaffet var jag inbokad. Det var ett 70-tal medlemmar på plats och främst medelålders damer som jobbar inom vård och barnomsorg. Men en liten tjej i tioårsåldern var också på plats. Hur ställer sig Kommunals till barnarbete egentligen?, frågade jag damen från högre ort, med glimten i ögat.

Jag inledde med att driva med ordförande och vice ordförande som även var kassör. Det är alltid lika uppskattat. Sen blev det mycket snack med publiken och främst kring dagis, barn och äldreboende. Flera blev indragna i showen och bjöd på sig: kultursnubben, barnskötaren, Leif som inte var från Genarp, Skärgådsdoktor look-a-liken och många många fler. Det var personligt och mycket här-och nu. Efter cirka 30 minuter tackade jag för mig till varma applåder. Sen hemfärd i vinterrusket

Inga kommentarer: