måndag 29 november 2010

2010-11-26, Anestesikliniken, Hamn & peppar, Malmö

Ett 60-tal anställda på Anestesikliniken på MAS hade julfest på restaurang Hamn och Peppar i fredags. De jobbar kort med att söva patienter inför operation. Jag var kvällens överraskning till kaffet. Jag märkte redan när jag kom in via köksingången att stämningen var redan hög.

Vid halv nio tiden gick jag på och inledde med att driva lite med chefen och konkurrenterna Helsingborgs Lasarett. Publiken var på hugget och en del visade sig vara lite gladare än andra. Det blev självklart mycket snack kring vården. Ska du med hem och kolla in min svalgtub var en raggningsreplik som singeltjejen från Höllviken inte hade testat. Kvällens höjdare var när jag kommenterade och vid flertal tillfällen återkopplade till den cool-lugne anestesisyrran längst fram. Skulle jag bli nedsövd så skulle jag vilja bli det av honom. Sen gav en man mig ett säreget tips på hur jag skulle få min dotter att somna på kvällarna. Nja tror inte jag prövar det. Jag improviserade en hel del och kände att jag hade bra flyt. En helt klart godkänd insats.

Inga kommentarer: