måndag 29 november 2010

2010-11-27, 50-års fest, gamla byskolan, Bjuv

I lördags uppträdde jag på ett 50-års kalas i Bjuv för cirka ett tjugotal gäster. Lokalen var en gammal byskola som nu användes av folkdanslaget i Bjuv. Hyrde man lokalen blev man automatiskt medlem i föreningen. Kanske dags att lägga stavgången på hyllan och skaffa knätofsar, skojade jag med kvällens jubilar. Det var mestadels släktingar i publiken, då några kollegor fått förhinder på grund av snöoväder i Skåne. Jag hade fått bra förhandsinformation om till exempel en tjej som visade sig vara en minst sagt usel bilförare. Det blev en hel del skratt kring det. Sen blev det mycket snack om sport och barn. Mitt i mitt set kom helt plötsligt en bebis krypande på golvet. Här blev det lite fokus förflyttning. Ska vi få vara med om de första stegen, sa jag. Detta var verkligen en kväll i familjens tecken. Mitt uppträdande blev ett överraskande och kul inslag i festen som var mycket uppskattat. Efteråt bjöds jag på kycklingfilé och satt och pratade en stund med några festdeltagare innan det var dags för hemfärd i snömodden. Tack till Daniel, Ell-Britt och alla andra för ett trevligt bemötande.

Inga kommentarer: