tisdag 11 oktober 2011

2011-10-11, Garva Comedy Club, Harrys, Malmö

I går bjöds det på Stand-up comedy på Garva comedy på Harrys. Det var ett rutinerat startfält med bland annat Martin Svensson, Markus Johansson, Nils Åkesson, Fritte Fritzon, Mads Brynum, Mats Andersson och Niels Forsberg. Mattias Olsson var konferencier.

Det var inte fullsatt, men bortemot fyrtio personer och tyvärr lite glest längst fram. Jag märkte att publiken var lite avvaktande och lyssnande till en början.

Jag körde som tvåa i första och inledde med lite publiksnack och fick bra respons på bland annat att många var så unga i lokalen. Plötsligt kom lite obefogat en jätteapplåd. Sverige hade gjort 1-0 på Holland i lokalen intill i do or die fortbollsmatchen. Jag fann mig i situationen och kommenterade det kvickt och gick vidare. Jag testade även ett relativt nytt skämt. Det föll inte helt i god jord, men publiken kan ha varit aningen för ung för det. Noterat. Därefter blev det mest gammal skåpmat, där det mest gick hem.

Inga kommentarer: