söndag 15 april 2012

2012-04-12, MACK, La Couronne, Malmö

I torsdags var det åter dags för MACK nere på La Couronne. Inte helt fullsatt, men säkert 60 personer i publiken.

Jag var kvällens första komiker ut. Jag märkte direkt att mitt ekonomi-intro inte högg lika bra som det brukar. Publiken var aningen reserverad och jag fick slita och tycker jag gjorde det bra. Några korta utsvävningar till publiksnack. Längst fram satt en kille från Danmark och en från Öland, två från fel sida bron som träffat varandra, sa jag och fick en del skratt. Ölänningen var från Stora Frö och givetvis kände han till den gamla heja ramsan… upp och nicka sockerdricka. Korv med brö Stora Frö. Efter mig var det Elina Du Rietz som avslutade första med ett bra set.

I andra akten fick vi se Emma Laurin, följt av en mycket lyckad debut av Madeline Walderhaug. Kvällen syddes ihop mästerligt av kandensaren Daniel-Ryan Spaulding. Med härlig scennärvaro och sköna iakttagelser om allt från franska barnprogram till skillnaden mellan Canada och Sverige.

Kvällens konferencier var Ludde Samuelsson.

Inga kommentarer: